Despre proiect
Proiectul "Plasament european in domeniul mecanic si electromecanic pentru elevi cu dizabilitati "are ca scop formarea prin stagiu practic a 25 participanti elevi cu dizabilitati de la Liceul Tehnologic Special "Beethoven" Craiova,in domeniul Mecanic si Electromecanic pentru a le creste sansele de angajare la absolvire.Dezvoltarea competentelor practice de specialitate s-a realizat la firma DE MASI COSTRUZIONE din Gioia Tauro,Italia,in perioada 29.05-30.06.2017 pentru 25 de elevi cu dizabilitati de auz si mentale usoare si medii.
Institutia aplicanta Liceul Tehnologic Special "Beethoven",in calitate de beneficiar s-a ocupat de logistica si desfasurarea in bune conditii a stagiului,prin intermediul unei echipe de gestionare a proiectului din 5 membri,profesionista,echilibrata,cu experienta si expertiza:
Coordonator: prof. Ionut Smarandache
Membrii:
- Prof. Maria Nastasel - responsabil diseminare
- Prof. Filomela Salahoru - responsabil financiar
- Secretar Georgeta Vanaucec - responsabil logistica
- Contabil Mariana Mihailescu - responsabil financiar
ANUNT Privind metodologia de selectie a participantilor la Programul ERASMUS 2016-RO01-KA102-014155“
Conditii de inscriere:-
- Persoanele doritoare trebuie sa fie inmatriculate la Liceul Tehnologic Special “Beethoven” Craiova, domeniul Sanatate si asistenta pedagogica, anul I si II de studio
-
- Cererea tip de inscriere;
-
- Scrisoare de intentie;
-
- CV în format Europass;
-
- Copie dupa actul de identitate;
-
- Copie Certificat incadrare in grad de handicap;
-
- Adeverinta de elev;
-
- Recomandare din partea unui cadru didactic;
-
- Analiza dosarelor de inscriere :09.11.2015
-
- Testul de competente de specialitate – 10. 11. 2015 – ora 08,00
-
- Interviul – 11.11. 2015 – ora 08,00
-
- Afisarea rezultatelor – 12. 11. 2015 – pana la ora 12
-
- Depunerea contestatiilor la proba scrisa de Competente de specialitate: pana in 12 11. 2015, ora 16,00
-
- Afisarea rezultatelor finale 13. 11. 2015 – pana la ora 12
-
- Test grila privind cunostintele profesionale conform curriculei scolare la Competente privind standardul profesional in domeniul sanatate si Asistenta pedagogica specializarea Pedagog de recuperare, conform bibliografiei afisate, notat cu note de la 10 la 1
-
- Interviu - notat cu note de la 10 la 1.
-
- Conduita morala pe parcursul scolaritatii in institutia noastra – pondere 25%
-
- Nota la purtare pe parcursul scolarizarii in institutia noastra – 15%
-
- Motivatia participarii la stagiu – 15 %
-
- Asteptari in urma participarii la proiect 15%
-
- Contributia estimata a participantului - 20%
-
- Din oficiu 10%
-
- Media la purtare, pe ultimii 2 ani.
DECIZIE INTERNA Privind componenta comisiei ce va realiza selectia participantilor la Stagiu de practica european, in domeniul Sanatate si Asistenta pedagogica, specializarea Pedagog de recuperare, anul I si II, in cadrul proiectului Erasmus + cu ID: 2015-1-RO01-KA102-014155
-
- Prof. Ana – Maria OANCEA - presedinte
-
- Prof. Lucia Daniela STANCIU – evaluator competente de specialitate
-
- Prof. Ionut SMARANDACHE - evaluator competente de specialitate
-
- Prof. – Lucia Daniela STANCIU evaluator interviu
-
- Prof. Filomela SALAHORU - evaluator interviu
-
- Prof. Octavia STEFAN
-
- Prof. Lucian GHEORGHE
Rezultate finale privind procesul de selectie a participantilor la Proiect Erasmus+, nr. 2015-1-RO01-KA102-014155
VizualizareVizite culturale
Roma Viena ReggioPregatire pedagogica
Pregatirea pedagogica a celor 24 de elevi beneficiari ai acestui proiect ( 21 + 3 rezerve) a fost coordonata de catre prof. Filomela Salahoru.
Activitatea s-a desfasurat in laboratorul AEL pentru a avea acces la Internet si pentru a folosi mijloace modern de prezentare a continutului pregatirii.
In timpul pregatirii s-au desfasurat activitati privind:
- Informatii referitoare la pedagogia stagiului:
- Descrierea organizatiei si a atelierului de primire
- Modalitati de comunicare, elemente specifice culturii organizationale a institutiei de primire
- Prezentare generala a Programului Erasmus+ :tema,scop si obiective,finantare,destinatia cheltuielilor,valorificarea rezultatelor
- Prezentare a contractului de finantare a proiectului
- Prezentare a contractului pentru mobilitate
- Prezentarea acordului de formare/programului de lucru
- Prezentarea Mobility Tool si a obligatiilor ce revin participantilor
- Prezentarea platformei OLS
Pregatire culturala
Pregatirea culturala a celor 24 de elevi beneficiari ai acestui proiect ( 21 + 3 rezerve) a fost coordonata de catre prof. Ana Maria Oancea.
Activitatea s-a desfasurat in laboratorul AEL pentru a avea acces la Internet si pentru a folosi mijloace modern de prezentare a continutului pregatirii.
Obiectivul principal al pregatirii a fost cunoasterea celor mai importante date despre tara gazda, Italia, dar si zona in care se efectueaza stagiul de practica, Calabria.
In timpul pregatirii s-a urmarit:
- documentarea elevilor privind conditiile geografice ale Italiei, precum si notiuni minimale privind istoria acestei tari si economia sa. Elevii, dupa ce au urmarit materialul prezentat in Power point de catre profesor, au raspuns la intrebari si s-au documentat suplimentar de pe Internet.
- identitatea culturala proprie, obiceiuri si credinte culturale, precum si influenta acestota in interactiunea cu persoanele italiene intalnite la casa Serena in timpul stagiului de practica. Elevii au participat activ la pregatire, au pus intrebari si au studiat pe Internet informatii suplimnetare.
- insusirea cunostintelor despre similitudini si diferente culturale în comportamentul si credintele legate de sanatate intre cultura romana si cultura italiana.dar si despre valori ?i atitudini în relatiile interpersonale cu societatea italiana.
- insusirea cumostintelor despre legislatie europeana si italiana cu privire la educatie, formare profesionala si tineret ,ocuparea fortei de munca, afaceri sociale si egalitate de sanse si drepturile omului. Participarea elevilor a fost active, fiind deosebiti de interesati despre eventuale locuri de munca in Italia.
- obiectivele turistice cele mai importante din orasele pe care le vor vizita in Italia:Venetia, Siena, Tropea ,Roma,Regio si au pus intrebari despre obiectivele turistice interesante pentru ei. Elevii au fost evaluati printr-un test final.
Pregatire lingvistica
Pregatirea lingvistica a celor 23 de elevi beneficiari ai acestui proiect s-a desfasurat pe pltaforma OLS. Limba straina selectata este limba italiana.
Cei 23 de elevi au primit licente pentru testul initial pentrulimba italiana si licente pentru cursurile de limba.
Activitatea s-a derulat atat inainte de plasamant cat si in timpul stagiului de practica.
Dupa finalizarea stagiului a avut loc testul final pentru limba italiana.
Stagiu de practica
Continuturile si competentele din structura plasamentului corespund Anexei nr. 4 la Ordinul MECT nr. 5173 din 29.08.2008,corespunzatoare Curriculumului-Pedagog de recuperare,nivel III avansat,anul I si anul II.
Pentru cei 14 elevi din anul I postliceala se va urmari insusirea urmatoarelor competente:
- Participa la proiectarea activitatii de recuperare
- Utilizeaza metodologia adecvata pentru formarea si dezvoltarea comportamentelor de autonomie personala si sociala
- Asigura spatiul corespunzator persoanei asistate
- Aplica normele de igiena personala
- Aplica tehnici de alimentare si hidratare
- Supravegheaza si monitorizeaza starea de sanatate a persoanei asistate
- Realizeaza planul de alimentatie pentru diferite situatii
- Initiaza activitati specifice de planificare si organizare a timpului liber
Pentru cei 9 elevi din anul II postliceala se va urmari insusirea urmatoarelor competente:
- Stimularea beneficiarului prin joc
- Utilizeaza exercitii si jocuri de miscare in vederea dezvoltarii psihomotrice a beneficiarului
- Redacteaza planuri de activitate de recuperare specifice
- Identifica situatii care necesita masuri de prim ajutor
- Aplica interventii de prim ajutor
- Aplica masuri de prevenire a diverselor afectiuni
- Coreleaza nevoile clientilor cu resursele avute la dispozitie,in cadrul activitatii de recuperare
- Evalueaza rezultatele managementului gospodariei aplicat persoanei cu deficiente
- Desfasoara munca in echipa in activitatea de recuperare
Proiectul vizeaza dezvoltarea atitudinilor ca: satisfactie si motivatie,implinire profesionala,flexibilitate si adaptabilitate,dorinta de a fi cetatean activ,autorespect si respect pentru ceilalti,responsabilitate,spirit de initiativa,sensibilizare culturala.
Cei 23 de participanti vor realiza cu persoanele asistate din centru urmatoarele activitati:
Anul I - utilizeaza canale de comunicare comune; realizeaza planuri si programe de ingrijire si recuperare specifice asistatilor si le aplica-spatiu igienic,mobilier redus,spatiu de deplasare liber,pat adaptabil necesitatilor,sistem de incalzire,aerisire,iluminat;ajuta cu mijloace de deplasare:baston,carje,cadre,carucior cu rotile; face toaleta pacientului: baia partiala la pat,ingrijirea cavitatii bucale, protezelor, ingrijirea parului, unghiilor, baia generala,dusul; aplica tehnici de alimentatie: activa,alimentatie pasiva, alimentatie artificiala prin sonda,pistula stomacala,parenteral-perfuzie,realizeaza tipuri de diete,realizeaza hidratarea:cale orala,cale parenterala, rectala; aplica tehnici de imbracare/dezbracare; masoara functiile vitale:temperatura,respiratie,puls,tensiune arteriala, monitorizeaza functiile vegetative:diureza,scaun,varsaturi,expectoratie; monitorizeaza comportamentul pacientului:facies, stare psihica, somn, apetit; aplica tehnica masurarii greutatii si taliei individuale; monitorizeaza modificari patologice: culoarea tegumentelor,transpiratii,edem,eruptii cutanate;intocmirete meniuri si diete conform afectiunilor asistatului;executa activitati de timp liber si ocupationale.
Anul II - utilizeaza canale de comunicare comune; verifica semnele si intervine pentru stop cardio-respirator prin tehnici specifice: orala,percutanata,respiratorie,parenterala, pe suprafata mucoaselor si a tegumentelor; aplica normele de asepsie si antisepsie: spalarea mainilor,folosirea manusilor de cauciuc,materiale de unica folosinta;verifica facies,postura,functii vitale,comportament,analizeaza reactiile induse:durere,caldura,modificarea gustului,alte senzatii; actioneaza asupra asistatului urmarind prioritatile de ingrijire:mentinerea functiilor vitale,a starii de constienta, supravegherea functiilor vegetative, profilaxia infectiilor; realizeaza interventii proprii si delegate:comunicare, hidratare,alimentare,igiena,mobilizare,profilaxie,pregatirea pentru investigatii, administrarea medicatiei prescrise; face diagnoza folosind instrumente:sonda gastrica,vezicala,tensiometru;face interventii specifice: corectarea situatiei nutritionale(malnutritie),combaterea durerii,tratamentul contracturilor,tratamentul insuficientei respiratorii,constipatiei,epilepsiei,tulburarilor de somn,simptomelor psihice; aplica masuri de ingrijire speciala la pacientul cu diabet zaharat, afectiuni neurologice si psihice; aplica tehnici specifice:material absorbant pentru incontinenta urinara,cateter urinar,pungi colectoare; executa pansamente; aplica masuri de prim ajutor in caz de: fracturi,luxatii,entorse,hemoragii,arsuri,degeraturi,electrocutare,intoxicatii acute,executa activitati de art-terapie.
Certificare
LICEUL TEHNOLOGIC SPECIAL "BEETHOVEN"
Str. Beethoven, nr.2, Craiova, jud. Dolj, cod: 200218, Romania
Email: office@liceulbeethoven.ro
Tel: 0251 411 451
Tel: 0351 420 112
Fax: 0251 414 884