Proiect ERASMUS+de mobilitate VET- Mecanica,2016

IMG_7161

Despre proiect

Proiectul "Plasament european in domeniul mecanic si electromecanic pentru elevi cu dizabilitati "are ca scop formarea prin stagiu practic a 25 participanti elevi cu dizabilitati de la Liceul Tehnologic Special "Beethoven" Craiova,in domeniul Mecanic si Electromecanic pentru a le creste sansele de angajare la absolvire.Dezvoltarea competentelor practice de specialitate s-a realizat la firma DE MASI COSTRUZIONE din Gioia Tauro,Italia,in perioada 29.05-30.06.2017 pentru 25 de elevi cu dizabilitati de auz si mentale usoare si medii.

Institutia aplicanta Liceul Tehnologic Special "Beethoven",in calitate de beneficiar s-a ocupat de logistica si desfasurarea in bune conditii a stagiului,prin intermediul unei echipe de gestionare a proiectului din 5 membri,profesionista,echilibrata,cu experienta si expertiza:

Coordonator: prof. Ionut Smarandache

Membrii:

  1. Prof. Maria Nastasel - responsabil diseminare
  2. Prof. Filomela Salahoru - responsabil financiar
  3. Secretar Georgeta Vanaucec - responsabil logistica
  4. Contabil Mariana Mihailescu - responsabil financiar

ANUNT Privind metodologia de selectie a participantilor la Programul ERASMUS 2016-RO01-KA102-023266“

Conditii de inscriere:
    • Persoanele doritoare trebuie sa fie inmatriculate la Liceul Tehnologic Special “Beethoven” Craiova, domeniul Mecanica si Electromecanica, clasele: XI - M, XII M-SPP, XII-TE
Documentele necesare inscrierii stabilite sunt:
    1. Cererea tip de inscriere;
    1. Scrisoare de intentie;
    1. CV în format Europass;
    1. Copie dupa actul de identitate;
    1. Copie Certificat incadrare in grad de handicap;
    1. Adeverinta de elev;
    1. Recomandare din partea unui cadru didactic;
Dosarul de inscriere se va depune , pana la data 29 noiembrie 2016, inclusiv la Secretariatul scolii. Examenul de selectie se va organiza in perioada 05 – 09 noiembrie 2016 astfel: Testul de competente de specialitate – 05. 12. 2016 – ora 08,30 Interviul – 06. 12. 2016 – ora 08,00 Afisarea rezultatelor – 07. 12. 2016 – pana la ora 12 Depunerea contestatiilor la proba scrisa de Competente de specialitate: din 06. 11. 2016, ora 12 pana in 08. 12. 2016, ora 12 Afisarea rezultatelor finale 09. 12. 2016 – pana la ora 12 Probele de concurs:
    1. Test gril? privind cuno?tin?ele profesionale conform curriculei ?colare la Competente privind standardul profesional in domeniul mecanica si electromecanica, conform bibliografiei afisate, notat cu note de la 10 la 1
    1. Interviu - notat cu note de la 10 la 1.
Criterii ce vor sta la baza procesului de evaluare a interviului
    • Conduita morala pe parcursul scolaritatii in institutia noastra – pondere 25%
    • Nota la purtare pe parcursul scolarizarii in institutia noastra – 15%
    • Motivatia participarii la stagiu – 15 %
    • Asteptari in urma participarii la proiect 15%
    • Contributia estimata a participantului - 20%
    • Din oficiu 10%
Selectia se va face în ordinea descrescatoare a mediei aritmetice ob?inute la cele 2 probe. Criteriile de departajare în cazul unor medii egale vor fi:
    • Media la purtare, pe ultimii 2 ani.
Director, Prof. Maria NASTASEL Secretar, Georgeta VANAUCECL

Rezultate finale privind procesul de selectie a participantilor la Proiect Erasmus+, nr. 2016-1-RO01-KA102-023266

Vizualizare
VIZITA CULTURALA PIZZO Au fost realizate mai multe vizite la Pizzo in weekend-uri. Sambata 24 iunie 2017, elevii participanti la plasamentul din Gioia Tauro, Italia, la Firma DE MASI CONSTRUZIONE S.R.L., au fost invitati speciali la Primaria din orasul PIZZO pentru o manifestare culturala menita a incuraja integrarea socio-profesionala a persoanelor cu dizabilitati si de a crea o punte culturala solida intre cele doua popoare. Evenimentul „Alternanza Scuola- Lavoro „a fost organizat de VIAGGIO NEI SAPERI si a prezentat experienta elevilor nostri din acest stagiu de practica . Toti participantii au primit diplome la finalul evenimentului. De asemenea, la PIZZO participantii au servit la terasa produsul specific zonei Tartufo di Pizzo. Inghetata Tartufo di Pizzo este este numele unui desert artizanal, un principiu de baza dintr-o crema de gheata, fabricat traditional la Pizzo, Calabria. VIZITA VIBO VALENTIA Pe varful dealului se afla Castelul Normanno-Svevo de Vibo Valentia. Cladirea a fost construita pentru prima data in secolul al XI-lea de Roger Norman, ca un simplu fortificatie cu un turn triunghiular inconjurat de trei turnuri circulare. Castelul gazduieste acum Muzeul Arheologic din Vibo Valentia „Vito Capialbi“ pe care l-au vizitat cei 25 de participanti. VIZITA VENETIA SI FLORENTA VIZITE PARAVATI

PREGATIREA PEDAGOGICA

Cei 25 participanti selectati si cele 2 rezerve au efectuat 18 ore de pregatire pedagogica Temele parcurse au fost urmatoarele:
    • Informatii referitoare la pedagogia stagiului:
        • Descrierea organizatiei si a atelierului de primire
        • Modalitati de comunicare, elemente specifice culturii organizationale a institutiei de primire
    • Prezentare generala a Programului Erasmus+
        • Tema
        • Scop si obiective
        • Finantare
        • Destinatia cheltuielilor
        • Valorificarea rezultatelor
    • Prezentarea contractului de finantare a proiectului
    • Prezentarea acordului de formare/programului de lucru
    • Prezentarea modului in care se face evaluarea, validarea competentelor dobandite in urma mobilitatii
    • Prezentarea Mobility Tool si a obligatiilor ce revin participantilor
    • evin participantilor

PREGATIRE CULTURALA

Cei 25 participanti selectati si cele 2 rezerve au efectuat 18 ore de pregatire culturala Temele parcurse au fost urmatoarele:
    • Documentare privind tara gazda, Italia (conditii geografice) istorie, economie, cultura) – exercitii de cautare a informatiei pe internet
    • Identitate culturala proprie: obiceiuri, credinte culturale
    • Identitate culturala proprie: influenta in interactiunea cu clientii italieni la atelier
    • Similitudine si diferente culturale in comportamentul si credintele legate de sanatate – cultura romana si cultura italiana
    • Valori si atitudini in relatiile interpersonale cu societatea italiana dar si cu alte persoane cu dizabilitati din comunitatea locala
    • Legislatia europeana si italiana cu privire la drepturile omului, drepturile emigrantilor si combaterea discriminarii
        • Educatie, Formare Profesionala si Tineret
        • Ocuparea fortei de munca, afaceri sociale si egalitate de sanse
        • Drepturile omului
    • Prezentarea zonelor ce vor fi vizitate in timpul liber pe parcursul mobilitatii: Venetia, Florenta, Vibo Valentia, Tropea, Reggio Calabria

PREGATIRE LINGVISTICA

Cei 25 participanti selectati au realizat pregatirea lingvistica la limba italiana pe platforma OLS ,care a constat in testare initiala, cursuri online si test final la limba italiana. Cursurile au fost atractive si toti participantii au parcurs cu placere primele capitole care erau adaptate la tipul lor de deficienta. Pregatirea lingvistica la limba italiana s-a desfasurat in timpul stagiului de practica, astfel ca a fost completata de comunicarea la locul de munca cu echipa de angajati ai firmei DE MASI.

Saptamana 1

CLASA A X-A Cei 3 elevi:
    • au facut cunostinta cu tutorele de practica si angajatii firmei DE MASI
    • au vizitat sectiile fabricii de utilaje agricole
    • au executat operatii simple de indreptare , indoire ,masurare cu sublerul
    • au executat operatii pe masina de indreptat , prese mecanice
    • au montat organe de masini simple pe subansamble si ansamble ce intrau in componenta masinilor agricole
CLASA A XI-A Cei 3 elevi:
    • au facut cunostinta cu tutorele depractica si angajatii firmei DE MASI
    • au vizitat sectiile fabricii de utilaje agricole
    • au executat operatii simple de indreptare , indoire ,masurare cu sublerul
    • au curatit prin sablare cu nisip table si profile
    • au indreptat mecanic bare ,corniere, profile
    • au executat operatia de trasare dupa sablon pentru structuri metalice folosite in componenta utilajelor agricole
CLASA A XII-A SPP Cei 12 elevi:
    • au facut cunostinta cu tutorele depractica si angajatii firmei DE MASI
    • au vizitat sectiile fabricii de utilaje agricole
    • au executat curatirea manuala si mecanica a elementelor de caroserie
    • au executat operatii de indreptare mecanica a tablelor
    • au executat operatii de taiere cu flacara, cu presa
    • componenta utilajelor agricole
CLASA A XII-TE Cei 7 elevi:
    • au facut cunostinta cu tutorele depractica si angajatii firmei DE MASI
    • au vizitat sectiile fabricii de utilaje agricole
    • au executat lucrarii de asamblare a osiilor, arborilor
    • au executat lucrari de asamblare a curelelor, lanturilor, cablurilor pentru transmisii
    • au executat lucrari de asamblare a cuplajelor

Saptamana 2

CLASA A X-A Cei 3 elevi:
    • au executat taierea cu flacara oxiacetilenica a tablelor si profilelor ce intra in component instalatiilor si utilajelor agricole
    • au executat operatiile de retezare,decupare, perforarea, crestare, tundere si debavurare folosind stanta mecanica
    • au montat organe de masini simple ( pene, arcuri)pe subansamble si ansamble folosite in componenta instalatiilor si utilajelor agricole
    • au executat saibe brute prin stantare folosind stanta de taiere mecanica
    • au executat operatia de indoire mecanica a tablelor prin apasarea acesteia cu poansonul pe matrita montat organe de masini simple pe subansamble si ansamble ce intrau in componenta masinilor agricole
    • au executat controlul pieselor prelucrate prin gaurire, adancire, largire, alezare cu aparate de masura si control
    • au prelucrat marginile pieselor din table, platbanda sau profile folosind ciocanul si dalta pneumatica in vederea sudarii pieselor
CLASA A XI-A Cei 3 elevi:
    • au executat taierea cu flacara oxiacetilenica a tablelor si profilelor ce intra in component instalatiilor si utilajelor agricole
    • au executat operatiile de retezare,decupare, perforarea, crestare, tundere si debavurare folosind stanta mecanica
    • au prelucrat pe masini de gaurit prin adancire, largire gauri pentru piesele si semifabricate ce intra in component subansambelor si ansamblelor ce formeaza instalatii si utilaje agricole
    • au indreptat mecanic bare ,corniere, profile
    • au executat operatia de trasare dupa sablon pentru structuri metalice folosite in componenta utilajelor agricole
    • au executat pe masini de gaurit ingroparea capetelor suruburilor sau niturilor cu tesitoare
    • au executat saibe brute prin stantare folosind stanta de taiere mecanica
    • au executat operatia de indoire mecanica a tablelor prin apasarea acesteia cu poansonul pe matrita montat organe de masini simple pe subansamble si ansamble ce intrau in componenta masinilor agricole
CLASA A XII-A SPP Cei 12 elevi:
    • au executat presarea manuala si mecanica a tablelor
    • au executat lucrari de rotunjire,nervurare a tablelor
    • au executat lucrari de indepartare a vopselei vechi prin radere cu perii de sarma,hartie abraziva
    • au executat operatia de indepartare a vopselei cu flacara de gaze si prin metode chimice
    • au executat lucrari de reparare si remediere a defectelor cand tabla este turtita , fara intindere de material
    • au executat operatii de intretinere exterioara si interioara a cadrului si caroseriei
CLASA A XII-TE Cei 7 elevi:
    • au executat lucrari de montaj pentru organe de masini specifice
    • au executat lucrari de montaj pentru diferite mecanisme de transmitere si transformare a miscarii
    • schimba curele sau lanturi de transmisie la masini si mecanisme prin slabirea intinzatoarelor, cu ajutorul cheilor;
    • au masurat la utilajele agricole tensiunea de alimentare, cu voltmetru, pentru a verifica daca acestea corespund datelor tehnice din schema
    • la utilajele si aparatele agricole, au masurat intensitatea curentului, cu ampermetrul, pentru a verifica daca motorul impreuna cu echipamentul electric functioneaza la parametrii normali conform datelor tehnice din schema;
    • au masurat rezistente electrice de tipuri diferite cu ajutorul ohmmetrului, pentru a verifica corecta functionare a acestora

Saptamana 3

CLASA A X-A Cei 3 elevi:
    • au verificat daca au executat bine operatia de prelucrare a marginilor pieselor cu sabloane de control
    • executa asamblarea nedemontabila a 2 organe de masini complexe ( alezaj si arbore) ) prin presare longitudinala
    • aau executat asamblari nedemontabile a 2 piese prin incalzirea piesei exterioare si introducerea acesteia in piesa interioara, pentru a realiza subansamblele
    • au executat operatia de lipire mecanica pentru diverse piese folosite pentru a realiza subansamblele ce compun instalatiile si utilajele agricole
    • au executat operatia de nituire manuala pentru a realiza asamblarea nedemontabila a tablelor ce intra in componenta instalatiilor, dispozitivelor sau utilajelor agricole
    • au pregatit piese cu profile U,I, corniere prin prelucrarea rostului, controleaza suprafetele si muchiile cu sabloane special in vederea realizarii sudarii de calitate a acestora
CLASA A XI-A Cei 3 elevi:
    • au executat asamblarea nedemontabila a 2 piese ( alezaj si arbore) prin presare longitudinala folosita pentru a realiza subansamblele ce compun instalatiile si utilajele agricole
    • au executat asamblari nedemontabila a 2 piese prin incalzirea piesei exterioare si introducerea acesteia in piesa interioara,pentru a realiza subansamblele ce compun instalatiile si utilajele agricole
    • au executat asamblarea prin urechi a capetelor de benzi, a pieselor obtinute prin stantare mecanica, pentru a realiza subansamblele ce compun instalatiile si utilajele agricole
    • au asamblat prin faltuire table pentru a realiza subansamblele ce compun instalatiile si utilajele agricole
    • au asamblat prin nervurare piese tubulare cu bare folosite la agregatele destinate diverselor lucrari agricole
    • au asamblat organe de masini simple ( suruburi, saibe, piulite, arcuri, roti canelate, arbori ) pe mecanisme surub-piulita , mecanisme cu came, mecanisme cu clichet
    • au asamblat organe de masini simple ( roti canelate, arbori canelati , pene ) pe mecanisme pe baza de piese canelate , mecanisme cu pene
    • au executat operatia de lipire mecanica pentru diverse piese folosite pentru a realiza subansamblele ce compun instalatiile si utilajele agricole
    • au executat operatia de nituire manuala pentru a realiza asamblarea nedemontabile a tablelor ce intra in componenta instalatiilor, dispozitivelor sau utilajelor agricole
    • au verificat corectitudinea asamblarilor nituite realizate si indentifica rebuturile folosind metoda examinarii exterioare si prin batere usoara cu ciocanul de incercat
    • au pregatit piese cu profile U,I, corniere prin prelucrarea rostului, controleaza suprafetele si muchiile cu sabloane special in vederea realizarii sudarii de calitate a acestora
CLASA A XII-A SPP Cei 12 elevi:
    • au executat lucrari de reparare a panourilor laterale
    • au executat lucrari de reparare a usilor de la caroserii in cazul autovehiculelor agricole , demonteaza usa fata si a incuietorii usii , a macaralei de ridicare a geamului usii fata si usii spate
    • au executat lucrari reparare a aripilor in cazul deformarilor fara intinderea materialului in cazul caroseriilor autovehiculelor agricole
    • au executat operatii de intretinere exterioara si interioara a cadrului si caroseriei
CLASA A XII-TE Cei 7 elevi:
    • au masurat turatia motoarelor, cu turometrul, la instalatiile si utilajele agricole
    • au masurat fidelitatea debitmetrelor de la utilajele si instaltiile comerciale,utilizind aparate etalon;
    • au realizat legaturi electrice cu cabluri, intre componentele sistemului de actionare la aparatele , instalatiile, utilajele agricole ce sunt servisate in atelier, dupa care verifica cu ohmmetrul continuitatea curentului electric;
    • au executat instalatii de masurare dupa o schema data
    • schimba curele sau lanturi de transmisie la masini si mecanisme prin slabirea intinzatoarelor, cu ajutorul cheilor;
    • au masurat la utilajele agricole tensiunea de alimentare, cu voltmetru, pentru a verifica daca acestea corespund datelor tehnice din schema
    • la utilajele si aparatele agricole, au masurat intensitatea curentului, cu ampermetrul, pentru a verifica daca motorul impreuna cu echipamentul electric functioneaza la parametrii normali conform datelor tehnice din schema;
    • au masurat rezistente electrice de tipuri diferite cu ajutorul ohmmetrului, pentru a verifica corecta functionare a acestora
    • au realizat scheme structurale pentru identificarea componentelor si verificarea legaturilor dintre componentele unei instalatii de masurare date

Saptamana 4

CLASA A X-A Cei 3 elevi:
    • au executat asamblari prin sudare cu flacara oxiacetilenica si electrod pentru diferite piese folosite in componenta instalatiilor, dispozitivelor sau utilajelor agricole
    • au executat operatia de lipire mecanica pentru diverse piese folosite pentru a realiza subansamblele ce compun instalatiile si utilajele agricole
    • au executat asamblarea organelor de masini complexe ( arbori, butuci, osii ) folosite in componenta instalatiilor si utilajelor agricole
    • au realizat asamblari demontabile intre piese arbore-butuc prin montarea organelor de masini simple (pene longitudinale) intre acestea, realizand verificarea canalului de pana inainte de montare cu sablonul si ajustarea acestuia prin pilire, respectand normele de securitate a muncii la asamblare
    • au realizat asamblari cu stifturi pentru alezaje in vederea fixarii relative a pieselor asamblate ce intra in componenta instalatiilor si utilajelor agricole
CLASA A XI-A Cei 3 elevi:
    • au executat asamblari prin sudare cu flacara oxiacetilenica si electrod pentru diferite piese folosite in componenta instalatiilor, dispozitivelor sau utilajelor agricole
    • au executat operatia de lipire mecanica pentru diverse piese folosite pentru a realiza subansamblele ce compun instalatiile si utilajele agricole
    • au executat innadirea cornierelor care au lungimi limitate prin nituire si sudare, , respectand normele de securitate a muncii la asamblare
    • au realizat asamblari demontabile intre piese arbore-butuc prin montarea organelor de masini simple (pene longitudinale) intre acestea, realizand verificarea canalului de pana inainte de montare cu sablonul si ajustarea acestuia prin pilire, respectand normele de securitate a muncii la asamblare
    • au realizat asamblari cu stifturi pentru alezaje in vederea fixarii relative a pieselor asamblate ce intra in componenta instalatiilor si utilajelor agricole
CLASA A XII-A SPP Cei 12 elevi:
    • au executat lucrari de reparare a aripilor in cazul deformarilor mici si cu rupturi
    • au executat lucrari inlocuire a planseului si a pavilionului
    • au executat de reparare a cadrului in cazul deformarii deteriorarii imbinarilor nituite sau sudate
    • au executat lucrari de etansare a caroseriei si protejare anticorosiva la autovehicule agricole
CLASA A XII-TE Cei 7 elevi:
    • au selectat elementele componente pentru realizarea unui motor electric
    • au selectat elementele componente pentru aparatele electrice si electronice de actionare a echipamentelor si utilajelor agricole
    • au realizat legaturi functionale intre componentele sistemelor de actionare electrice cu conductoare si cabluri
    • au realizat legaturi functionale intre componentele sistemelor de actionare mecanice cu cuplaje
    • au realizat masuratori ale intensitatii curentului electric, tensiunii electrice si turatiei pentru a asigura continuitatii circuitului electric al sistemelor de actionare
    • au realizat masuratori pentru rezistoarele, condensatoarele si bobinele defecte, apoi le inlocuieste, la aparatele si utilajele agricole aflate in servisare

Saptamana 5

CLASA A X-A Cei 3 elevi:
    • au executat asamblari demontabile prin caneluri intre arbori si butuci canelati, realizand pregatirea acestora prin curatire si ungere si apoi asamblarea prin presare, respectand normele de securitate a muncii la asamblare
    • au realizat asamblari cu organe de masini simple (arcuri,elemente elastice de tipul bratarilor sau capselor elastic) folosite in componenta instalatiilor si utilajelor agricole
    • au executat operatii de asamblare cu organe de rezemare ( lagarede alunecare, lagare de rostogolire ) pentru diferite piese folosite in componenta instalatiilor si utilajelor agricole
    • au executat asamblari filetate cu organe de masini simple (suruburi, saibe, piulite) intre profile sau table subtiri si asigura asamblarile impotriva aurodesurubarii cu elemente de siguranta, , respectand normele de securitate a muncii la asamblare
    • au realizat lucrarea practica atribuita din procesul de evaluare finala
CLASA A XI-A Cei 3 elevi:
    • au executat asamblari demontabile prin caneluri intre arbori si butuci canelati, realizand pregatirea acestora prin curatire si ungere si apoi asamblarea prin presare, respectand normele de securitate a muncii la asamblare
    • au realizat asamblari cu organe de masini simple (arcuri,elemente elastice de tipul bratarilor sau capselor elastic) folosite in componenta instalatiilor si utilajelor agricole
    • au realizat asamblari prin conuri,folosind ca metoda presarea si daca in urma controlului apar mici nepotriviri realizeaza o rodare a pieselor
    • au executat asamblari filetate cu organe de masini simple (suruburi, saibe, piulite) intre profile sau table subtiri si asigura asamblarile impotriva aurodesurubarii cu elemente de siguranta, , respectand normele de securitate a muncii la asamblare
    • au realizat lucrarea practica atribuita din procesul de evaluare finala
CLASA A XII-A SPP Cei 12 elevi:
    • au executat operatii pregatitoare pentru vopsirea suprafetelor de la caroseria atovehiculelor agricole
    • au executat operatia de grunduire a suprafetelor ce urmeaza a fi vopsite
    • au executat operatia de chituire a suprafetelor ce urmeaza a fi vopsite
    • au executat operatia de slefuire a a suprafetelor ce urmeaza a fi vopsite
    • au executat operatia de vopsire prin pulverizarea a suprafetelor caroseriilor
    • au executat operatie de lustruire a suprafetelor vopsite
    • au realizat lucrarea practica atribuita din procesul de evaluare finala
CLASA A XII-TE Cei 7 elevi:
    • au inlocuit prin metoda actionarii mecanice, intrerupatoare automate, contactoare si comutatoare defecte de la aparatele si utilajele agricole apoi au verificat functionarea corecta a acestora cu ohmmetrul;
Toti cei 25 participanti au primit certificate EUROPASS , diplome de participare la stagiu din partea partenerului de primire DE MASI si diplome de participare la stagiu din partea Liceului Tehnologic Special " Beethoven" Craiova.

LICEUL TEHNOLOGIC SPECIAL "BEETHOVEN"

Str. Beethoven, nr.2, Craiova, jud. Dolj, cod: 200218, Romania

Email: office@liceulbeethoven.ro

Tel: 0251 411 451

Tel: 0351 420 112

Fax: 0251 414 884